arrow down Kreidler logo arrow down

Kreidlerdatabase - Gastenboek

Het Gastenboek van de Kreidlerdatabase

De bijdragen van geregistreerde gebruikers

Nadat de registratie van uw Kreidler is voltooid krijgt u het verzoek een bijdrage te schrijven voor dit gastenboek. Nadat het door mij is gecontroleerd en geplaatst krijgt u bericht hiervan d.m.v. een email.

(De controle vind plaats omdat ik kennelijk heel aantrekkelijk ben voor Oosterse dames welke mij allerlei - soms leuke - voorstellen deden, maar die niets met Kreidler te maken hadden 😜)

Bij voorbaat dank voor uw medewerking. U kunt zelf ook een bijdrage leveren, klik hier 😊

Kreidlerdatabase

Gastenboek (566)

Hallo, mijn naam is Eric Tholen en ik woon in Slagharen.

Ik ben nu 57 jaar en mocht mij gelukkig prijzen dat reeds enkele weken voordat ik 16 werd er een mooie groene RMC in de schuur stond te wachtten totdat ik jarig was.
Ik kon natuurlijk de verleiding niet weerstaan en ging al stiekem rijden voordat ik 16 werd.

En het leek wel alsof er een motoragent permanent mij in de gaten hield want ik was nog geen halve kilometer van huis of hij kwam al weer naast me rijden op het fietspad.
De straf was elke keer hetzelfde: brommer uitzetten en lopend met de RMC naar huis.
Uiteindelijk maar goed dus ook dat hij me telkens al snel te pakken had, anders moest ik een verrekt eind lopen !!

Een paar jaar geleden waren er in Slagharen enkele veertigers die hun bewaarde brommers gingen opknappen, rijden en uiteindelijk een brommerclub vormden om toerritjes hier in de buurt te doen. Aangezien ik eigenaar ben van een tankstation zag ik ze geregeld voorbij komen en na het tanken knetterend en rokend weer vertrekken.

Zodoende begon het verlangen er zelf weer een te bezitten. Ik verbaasde me erover toen ik op internet ging neuzen dat er nog zo'n grote groep is die met het Kreidler virus is behept en wat er allemaal nog voor te krijgen is en de grote hoeveelheid specialisten in Nederland. En dus een paar jaar geleden een Zwitserse Kreidler K54/32D van 1970 gekocht in originele staat.

Zag er redelijk netjes uit, maar persoonlijk vind ik het mooier als ze nog in originele staat zijn en onversleuteld. Hoeven van mij geen trailer-queen te zijn.
Het blokje lekte olie bij het versnellingsstangetje dat helemaal onderop in het blok verdwijnt. Rare constructie trouwens......
De plaatselijke scooterhandelaar had veel ervaring met Kreidlerblokken reviseren dus daar het blokje bij afgeleverd. Nou, dat duurde dus 2 jaar voordat ik hem weer kon ophalen.
Maar nu hij dan weer rijdbaar is is dat gevoel van toen weer helemaal terug.

Binnenkort maar eens naar de RDW voor een kenteken. Vriendelijke groeten,

Eric Tholen

09-03-2022

Top dat je de Kreidlerdatabase in leven houd.
Het ga je goed.

Groetjes

Nico van den Heuvel

25-02-2022

Dit is m’n derde uitdraai en aanmelding bij de Kreidlerdatabase ,gewoon super 👍
Een mooie uitdraai in kleur, dit vergemakkelijkt ook de keuring bij het RDW.

Lees ook : Bromfiets keuren bij de RDW

Johan Ter Mors

24-02-2022

Heel leuk om info te krijgen over mijn Kreidler.
Compleet, netjes en overzichtelijk.

Kortom TOP!!

Marco de Bruin

23-02-2022

Toen ik 16 was mijn eerste Kreidler gekocht , na een paar jaar verkocht i.v.m. rijbewijs .

Toch altijd spijt van gehad , dus in 2021 toch maar weer jeugdsentiment terug gekocht .
En nu weer oude tijden herleven met de Kreidler, samen met mijn zoon die een Honda MT 5 heeft gekocht.

Veel bekijks als we hier rondrijden , dus weer blij dat ik weer bij de Kreidler familie mag horen.
Moet wel zeggen dat de Kreidlerdatabase heel mooi is opgezet, perfect hoe jullie alles snel bijhouden, petje af.
Iedereen veel rijplezier , en wie weet komen we mekaar wel eens tegen.

Groet van een trotse Kreidler bezitter.

Frits van Roekel

22-02-2022

Beste Louis, vriendelijk bedankt voor de complete info over mijn Kreidler RMC(S)

Erik Schrier

21-02-2022

Ik ben in bezit van een Kreidler Super 4 eitank 1964 en een Eitank van 1966 rood en Nummer 3 word nog samengesteld 😊

Ad Thoonsen

19-02-2022

Wat een prachtige manier om al de gegevens van je Kreidler op een overzichtelijke manier op papier te krijgen,

Louis, het ziet er perfect uit, nogmaals bedankt!

Korne Tolsma

17-02-2022

Super service 👌

Kevin Gerth

16-02-2022

Ik ben zeer tevreden over de informatie die mij is verstrekt over mijn Kreidler.
Een compleet rapport met allerlei informatie over mijn Kreidler.
Geweldig en vooral erg interessant om te lezen.

Ik vindt het een mooie instelling dat er een persoon is die er zo veel voor doet om de naam Kreidler voort te laten bestaan zowel bij ouderen als jongeren en die daar zijn hobby van gemaakt heeft.

Bedankt Louis.

Henk Bruintjes

15-02-2022

Zeer snelle reactie. 😊

Wout Bijlsma

14-02-2022

Leuk en leerzaam om mijn Kreidler te registreren en ook nog een schitterend rapport erbij.
Complimenten voor de site en ga zo door.

Herman Breedijk

13-02-2022

Fantastisch dat ik alles weet nu van mijn KREIDLER, super bedankt !

Hans van der Hert

12-02-2022

Mijn complimenten voor het vele werk, ben er content mee.

Beesie is al 52 jaar oud en toch zorgt Louis voor de info over je Kreidler.
Vind het zeker meerwaarde hebben en bij de RDW gaf het zeker meerwaarde.

"Dank Louis"

Peter de Beer

11-02-2022

Heel hartelijk dank voor de info over mijn Kreidler

Jack Faes

09-02-2022

Beste Louis,

Dank voor al je werk en inzet bij het verwerken van alle Kreidler gegevens.
Een bijzondere hobby die je naar mijn idee al geruime tijd uitvoert. (Bert sinds 1997 😊)

Dank zij jouw werk weten we beter hoeveel Kreidlers er nog bestaan.
Dat je alle Kreidler vermeldingen bijhoud op diverse websites is bewonderingswaardig.

Louis ga door met dit nobele werk.

Groetjes,

Bert van Harten

07-02-2022

Mijn laatste Kreidler ..... ,

Ja, de aanhef klinkt wat dramatisch maar is het zeker niet.
Feit is dat mijn garage simpel weg te klein is voor nog meer brommers. Soms moet je keuzes maken.

Met een los frame en een lekke buffel tank ging ik aan de slag. Origineel was dit frame en Duitse RM met T voorvork en 4 bak indirect van bouwjaar 1973.
Had ook een druppelkoplamp en een vulkaanrode kleur inclusief verchroomde tank.
Alle onderdelen die ik los heb liggen wilde ik nog zoveel mogelijk gebruiken voor het samenstellen van deze brommer.
Het motorblok hiervoor is een 3 voet van deels 65 en deels 1967. Dit kreeg ik in zwaar verwaarloosde toestand.
De geforceerde koeling cilinder was niet meer te redden. Die hadden ze met een handvijl dermate bewerkt dat hij totaal geen vermogen meer gaf bij enige belasting wanneer je de koppeling los liet.

Ja, dus geen gelijke nummers voor de carterhelften. Geeft dit nu? Mijn ervaring is; dit heeft nooit enig probleem opgeleverd. Maar dat is verder geen garantie. Dat besef ik me ook. Ondanks dat ik tientallen motorblokjes in mijn handen heb gehad. De passingen moet je telkens meten en weer controleren. Alleen als deze binnen de marges zijn functioneert het blokje zoals het hoort. Een nieuwe krukas is bij iedere revisie een must!

Of je wilt gokken en vind het niet erg de zaak weer opnieuw uit elkaar te moeten halen. Met name het warm maken van de carters en de lagers vernieuwen is een tijd rovend klusje. Ik doe het liever in een keer goed......

Nadat ik de tank aan de onderzijde had gesoldeerd en nu vloeistof dicht was. Kwam het frame aan de beurt. Het stuurslot was met de slijptol bewerkt en ook de stuur aanslagplaathouder was zo behandelt. Eigenlijk was het zaakje eerst rijp voor de oud ijzerbak. Met een MIG lasapparaat kom je een heel eind in dit geval. De boutjes voor de tankmontage waren idem afwezig bij dit frame. Hoe ondeskundig kun je met iets bezig zijn. Vraag ik me soms af.

Niet dat ik nooit wat gesloopt heb in mijn jonge jaren. Zeker wel.
Ook dat hoort bij een leerproces dat ontdekken heet en ervaren. De voorkant is van een nieuwere RMC-S die ik nog had liggen. Verder toch nog veel nieuwe onderdelen gekocht om het geheel compleet te krijgen. Maar je bent lekker bezig met je hobby. Dat geeft een goed gevoel en is eigenlijk niet te betalen.

Op tijd een bakje koffie en weer verder gaan als je tijd en zin hebt. Kacheltje aan samen met de radio. Wat een hobby!!!

Bert van Harten

07-02-2022

Beste Louis

Hartelijk dank voor de registratie van mijn Kreidler en de verstrekte informatie over de brommer.
Ga hem klaarmaken voor de RDW, als hij weer wat liefde heeft gehad zal ik nog wel foto's sturen.

Mvg.

Arjan Versteeg

05-02-2022

Beste Louis,

Deze week is onze Kreidler goedgekeurd bij het RDW voor het kenteken mede dankzij jullie uitdraai.
Als volgende week het kenteken bekend is, zal ik dat aan je doorgeven.

Met vriendelijk groet,

Jeroen Berting

04-02-2022

Ik ben zeer tevreden over de informatie die mij is verstrekt over mijn Kreidler.
Zou iedereen moeten doen hoe completer hoe beter!

Jan Evink

03-02-2022