arrow down Kreidler logo arrow down

Model Kreidler - Nederland 1965 - Kreidler Florett ei-tank K53/1

Kreidlerdatabase

1965 - Kreidler Florett ei-tank K53/1

Kreidlerdatabase

1965 - Kreidler Florett ei-tank K53/1

De Florett heeft als enige Duitse 50cc motor een liggende cilinder. Deze specifieke Kreidler constructie heeft een aantal belangrijke voordelen: een laag zwaartepunt zorgt voor een uitstekende wegligging. De motor trillingen worden zo praktisch uitgeschakeld hetgeen bijzonder aangenaam is. De cilinder heeft een hard-chromen cilinderwand met een buitengewoon lange levensduur.

De Florett’s werden ontwikkeld uit het 3,6 pk motorrijwiel dat al enige jaren in Duitsland en Zwitserland boven aan de lijst staat van verkochte lichte motorrijwielen. In de bromfiets zijn dezelfde krachtige remnaven toegepast als in de Super (75 km/h)

Het originele Kreidler beenschild is van zeer stevig plaatstaal gemaakt, is opgehangen in rubber en zodanig gevormd dat het de snelheid nauwelijks beïnvloedt.

Een geel plaatje op het voorspatbord en een gedeeltelijk gelakt achterspatbord zijn de onderscheidingstekens voor de Nederlandse bromfiets. Nederlandstalige folders werden ook in België gebruikt. (Vlaanderen, Brabant en Limburg)

Kreidlerdatabase

1965 - Kreidler Florett ei-tank K53/1

Merk:Kreidler
Model:K53/1 NL
Omschrijving:Kreidler Florett Bromfiets
Land:Nederland
Goedkeur:NL B2003
Bouwjaren1965
Soort voertuig:Bromfiets
Framenummers:1.001.752 - 1.07.174 (geregistreerd)
Motor omschrijving:Eén cilinder - tweetakt met vlakke zuiger, keerspoeling, Lichtmetalen cilinder, hard verchroomd, mengsmering: 1 : 25
Inhoud:49,9 cc
Boring:40,0 mm
Slag:39,5 mm
Koeling:Geforceerde koeling
Motortype:15.92.00
Vermogen in PK:2,0
Toerental omw./min.:5500
Compressie:1:8,5
Carburateur:Bing 1/10/77
Koppeling:Meervoudige platenkoppeling in oliebad
Versnellingsbak:3 - versnellingen-handschakeling, Bowdenkabel bediend, klauwkoppeling, pedalenstarter, olievulling : 250 cc. SAE 80
Primaire vertraging:3,67
Secundaire vertraging:10:36
Versnellingen:1: 3,61, 2: 2,0, 3: 1,31
Ketting:Rollenketting ½" x ¼"
Ontsteking:1: 3,61, 2: 2,0, 3: 1,31
Ontst. tijdstip:0,9 mm voor B.D.P.
Contactpunten afstand:0,35 - 0,40 mm
Bougie:Bosch W 175 T1 (W 7 A)
Frame:Plaatstalen frame, Hydraulisch gedempte telescoop voor, schommelarm met hydr. gedempte sportschokbrekers achter
Tank:9,2 ltr., 1,8 ltr. Reserve
Afmetingen:Lengte: 1865, Breedte: 650, Zadelhoogte: 760, Stuurbreedte: 555 mm
Aantal zitplaatsen:2
Gewicht leeg:75 kg
Gewicht maximaal:245 kg
Velgen V+A:Stalen velg 23 x 2,50
Banden V+A:23 x 2.50 Bromfiets
Bandenspanning V+A:Solo: 1,25 / 1,8 Atm, Duo: 1,25 / 2,25 - 2,5 Atm
Remmen:Lichtmetalen trommelremmen met ingegoten stalen trommel: voor en achter 160 mm, Bowdenkabel bediend
Geluid onbelast:70 dB
Geluid belast:67 dB
Maximum snelheid:40 km/u
Uitrusting:Chroom delen, remlicht, fietsbel, Snelheidsmeter 100 km/h, Bagagedrager
Koplamp:Koplamp 130 mm, 15/15 W Duplolamp
Kleuren:Anthrazit - Neapelbeige & Vulkanrot - Anthrazit
Nieuwprijs:1965: ƒ 1.65.00
Accessoires:Bagagerek: ƒ 25,00
Tankrekje: ƒ 8,50
Spiegel: ƒ 7,50
Beenschild: ƒ 57,50
Koplampschermpje: ƒ 25,00
Valbeugel verchroomd: ƒ 28,00
Winscherm: ƒ 42,50