arrow down Kreidler logo arrow down

Model Kreidler - Nederland 1963 - Kreidler Florett ei-tank K53/1

Kreidlerdatabase

1963 - Kreidler Florett K 53/1 NL

Kreidlerdatabase

1962 - Kreidler Florett ei-tank K53/1

De Kreidler Florett moped loste in 1959 de Kreidler Amazone af.
Marketing had besloten de naam Florett gedurende 10 jaren te gaan gebruiken.

Deze Florett bereikte (afhankelijk van de uitvoering) 40 km/h en werd in eerste instantie slechts met twee versnellingen geleverd.
Een zeer geliefde accessoires was het beenschild. Net zo populair werd de verchroomde bagagedrager, die later standaard werd.
De Florett was voor de Kreidler fabrieken een zeer belangrijk export product.

Deze Kreidlers werden in eerste instantie (± 1958) door Stokvis uit Rotterdam geïmporteerd.
Er werden er wel wat verkocht. Kreidler werd als een bijproduct gezien.

Door de teleurstellende verkoop aantallen werd door de Kreidler fabrieken reikhalzend uitgekeken naar een andere importeur.
Toen zij een jongeman leerden kennen die zeer goede dingen deed met Hercules, was het pleit al gauw beslist.

In 1963 werd Henk van Veen op zijn 23e importeur van Kreidler. Een beslissing waar men bij Kreidler geen spijt van heeft gehad.

Wit u alles weten over uw Kreidler: Registreer uw Kreidler

Kreidlerdatabase

1962 - Kreidler Florett ei-tank

Merk:Kreidler
Model:K53/1 NL
Omschrijving:Kreidler Florett 1959-1964 - K53-1 NL
Land:Nederland
Goedkeur:B 2003
Bouwjaren1958 - 1963
Soort voertuig:Bromfiets
Framenummers:700.001 - 899.999
Motor omschrijving:3 - versnellingen-handschakeling, Bowdenkabel bediend, klauwkoppeling, pedalenstarter, olievulling : 250 cc. SAE 80
Inhoud:49,9 cc
Boring:40,0 mm
Slag:39,7 mm
Koeling:Geforceerde koeling
Motortype:B15/1
Vermogen in PK:1,75
Toerental omw./min.:4500
Compressie:1:8,5
Carburateur:Bing 1/10/53 - of Bing 1/10/77
Koppeling:Meervoudige platenkoppeling in oliebad
Versnellingsbak:3 - versnellingen-handschakeling, Bowdenkabel bediend, klauwkoppeling, pedalenstarter, olievulling : 250 cc. SAE 80
Primaire vertraging:3,67
Secundaire vertraging:14:35
Versnellingen:1: 3,61, 2: 2,0, 3: 1,31
Ketting:Rollenketting ½" x ¼"
Ontsteking:Bosch wisselstroom - magneet 6 V / 22 W
Ontst. tijdstip:0,9 mm voor B.D.P.
Contactpunten afstand:0,35 - 0,40 mm
Bougie:Bosch W175 T1 (W7A)
Frame:Plaatstalen frame, Hydraulisch gedempte telescoop voor, schommelarm met hydr. gedempte sportschokbrekers achter
Tank:9,2 ltr., 1,8 ltr. Reserve
Afmetingen:Lengte: 1865, Breedte: 650, Zadelhoogte: 760, stuurbreedte: 555 mm
Aantal zitplaatsen:2
Gewicht leeg:75 kg
Gewicht maximaal:245 kg
Velgen V+A:Staal 23 x 2,50
Banden V+A:23 x 2.50 Bromfiets
Bandenspanning V+A:Solo: 1,25 / 1,8 Atm, Duo: 1,25 / 2,25 - 2,5 Atm
Remmen:Lichtmetalen trommelremmen met ingegoten stalen trommel: voor en achter 160 mm, Bowdenkabel bediend
Geluid onbelast:n.b.
Geluid belast:n.b.
Maximum snelheid:40 km/u
Uitrusting:Kniekussens, Chroom delen, Remlicht, fietsbel, Snelheidsmeter 100 km/h, Bagagedrager
Koplamp:Koplamp 130 mm, 15/15 W Duplolamp
Kleuren:Anthrazit - Neapelbeige
Vulkanrot - Fischsilber Schwarz
Nieuwprijs:ƒ 968,00
Accessoires:Beenschild
Bijzonderheden