Kreidlerdatabase
Toen Jan Smit nog maar net de buddyseat van een tweewieler had ontdekt, dacht hij al aan Power Parts.
Wel hele kleintjes wel te verstaan.
Wat al een tijdje tot het verleden lijkt te behoren is opeens weer actueel.
Kreidlerdatabase
Aan het eind van de '60 jaren was Jan namelijk actief in de borrelglaasje klasse.
Nee, niet als coureur. Maar als mecanicien.
Bij Van Veen vroegen ze een magazijnbediende voor de raceafdeling. Ik was die magazijnbediende.
Jan heeft er gewerkt van Mei 1964 tot December 1969.
Zijn idee hoe je die racertjes op een soort top vermogen kon krijgen was het begin van wat je heden Jan Smit Power Parts kan noemen.
Jan was in het racing team van Veen gevestigd aan de Haarlemmerweg te Amsterdam ieders steun en toeverlaat en hielp mee aan het grote succes van Jan de Vries en Aalt Toersen welke op de GP circuits mee streden om de wereld titel.
Maar zoals we reeds schrijven dit was nog maar het begin van alle succes.
Na vele internationale titels die door van Veen en (mede) door toedoen van Jan Smit werden binnen gehaald switchte Jan over naar zware jongens.
Kreidlerdatabase
Kreidlerdatabase
Hierna ging hij werken bij Bruinsma Motoren in Amsterdam die op dat moment ook vertegenwoordiger was van Jamathi machines.
Zoals het feitelijk altijd gaat, heeft alles een begin en een eind.
De dragracerij begon hem in hoge mate te boeien. Het idee dat de techniek wel eens onbegrensder kon zijn dan men vermoedde liet hem niet meer los.
Het adres voor Revisie,Tuning, Reparatie enz..
Kreidlerdatabase
Kreidlerdatabase