Kreidlerdatabase
Afgebeeld: 2.400.760 van J. Wilting
Dit is de export Holland uitvoering van de Duitse MP 1, onderscheid: een geel bromfietsplaatje voor en een, gedeeltelijk, wit gelakt achterspatbord.
De Brommer van Morgen.. nu al in Nederland!
De nieuwe Kreidler motor- met een liggende, luchtgekoelde cylinder- werd naar het voorbeeld van de beroemde Kreidler Florett ontwikkeld. Opzienbarend is de trekkracht. De twee volautomatische "zelfdenkende" versnellingen glimlachen om de uitdaging van de vaak grimmige Nederlandse weergoden. Bij windkracht 8 tegen, kromt de nieuwe Kreidler haar rug eens, en verbiedt je gewoon om mee te "peddelen" Een eigenschap, die je normaal bij veel duurdere brommers zou verwachten. En ondanks dat gespierde motortje is het benzineverbruik maar heel matig. Met de inhoud van de -4 liter- tank, kunnen ruim 250 comfortabele kilometers worden afgelegd. De elegante vormgeving, simpele bediening en de "KREIDLER afwerking" staan garant voor een jarenlang zorgeloos rijplezier.
KREIDLER Prijs f 625,- (incl. BTW) VDO snelh. meter f 24,- extra Rijkskeur: NL-B 9122
Kreidlerdatabase
Merk: | Kreidler |
Model: | MP 3 |
Omschrijving: | 2 versnellingen automaat |
Land: | Nederland |
Goedkeur: | B 9122 |
Bouwjaren | 1969 - 1972 |
Soort voertuig: | Bromfiets |
Framenummers: | 2.400.0000 - > |
Motor omschrijving: | Liggende één cilinder - tweetakt met vlakke zuiger, keerspoeling, Lichtmetalen cilinder, hard verchroomd, mengsmering: 1:25 |
Inhoud: | 49,9 cc |
Boring: | 40,0 mm |
Slag: | 39,7 mm |
Koeling: | Rijwind koeling |
Motortype: | D 15-07 - 2,00 |
Vermogen in PK: | 2,0 |
Toerental omw./min.: | 4250 |
Compressie: | 1:8,5 |
Carburateur: | Bing 1/10/105 |
Koppeling: | Automatische centrifugaal koppeling |
Versnellingsbak: | 2 - Versnellingen Automatic olievulling : 1/3 ltr. ATF 210 |
Primaire vertraging: | 3,0 |
Secundaire vertraging: | 12:36 |
Versnellingen: | 1:7,67, 1:4,83 |
Ketting: | Rollenketting ½" x ¼" |
Ontsteking: | Bosch wisselstroom - magneet 6 V / 17 W |
Ontst. tijdstip: | 0,9 mm voor B.D.P. |
Contactpunten afstand: | 0,35 - 0,40 mm |
Bougie: | Bosch 145 - Bosch W 175 T1 (W 7 A) |
Frame: | Plaatstalen frame, Hydraulisch gedempte telescoop voor, schommelarm met hydr. gedempte sportschokbrekers achter |
Tank: | 4 ltr |
Afmetingen: | Lengte: 1730, Breedte: 610, hoogte: 1010, wielbasis: 1135, Zithoogte: 800 (verstelbaar) |
Aantal zitplaatsen: | 2 |
Gewicht leeg: | 45 |
Gewicht maximaal: | 140 |
Velgen V+A: | 2 ¼ " |
Banden V+A: | 21 x 2¼ |
Bandenspanning V+A: | 1,5 Atm - 2,2 Atm. |
Remmen: | Lichtmetalen trommelremmen met ingegoten stalen trommezelfcentrerend, Bowdenkabel bediend |
Geluid onbelast: | n.b. |
Geluid belast: | n.b. |
Maximum snelheid: | 40 km/u |
Uitrusting: | Snelheidsmeter 60 km/h, Stuurslot, Bagagedrager |
Koplamp: | Koplamp 15 W |
Kleuren: | blau - hellblau, ww.brilliantbeige / fischsilberschwarz |
Nieuwprijs: | 1969: ƒ 625,00 1970: ƒ 659,50 1971: ƒ 875,00 1972: ƒ 875,00 1973: ƒ 939,00 1974: ƒ 939,00 1975: ƒ 649,50 |
Accessoires: | Winkelmandje, spatlap, beenscherm |