Kreidlerdatabase
Kreidler Florett 1.069.495
Kreidlerdatabase
Kreidler Florett 1.060.066
Kreidler Florett 1.077.764
De Florett heeft als enige Duitse 50cc motor een liggende cilinder. Deze specifieke Kreidler constructie heeft een aantal belangrijke voordelen: een laag zwaartepunt zorgt voor een uitstekende wegligging. De motor trillingen worden zo praktisch uitgeschakeld hetgeen bijzonder aangenaam is. De cilinder heeft een hard-chromen cilinderwand met een buitengewoon lange levensduur.
De Florett’s werden ontwikkeld uit het 3,6 pk motorrijwiel dat al enige jaren in Duitsland en Zwitserland boven aan de lijst staat van verkochte lichte motorrijwielen. In de bromfiets zijn dezelfde krachtige remnaven toegepast als in de Super (75 km/h)
Het originele Kreidler beenschild is van zeer stevig plaatstaal gemaakt, is opgehangen in rubber en zodanig gevormd dat het de snelheid nauwelijks beïnvloedt.
Een geel plaatje op het voorspatbord en een gedeeltelijk gelakt achterspatbord zijn de onderscheidingstekens voor de Nederlandse bromfiets. Nederlandstalige folders werden ook in België gebruikt. (Vlaanderen, Brabant en Limburg)
Kreidlerdatabase
Merk: | Kreidler |
Model: | K53/1 NL |
Omschrijving: | Kreidler Florett Bromfiets |
Land: | Nederland |
Goedkeur: | NL B2003 |
Bouwjaren | 1965 |
Soort voertuig: | Bromfiets |
Framenummers: | 1.001.752 - 1.07.174 (geregistreerd) |
Motor omschrijving: | Eén cilinder - tweetakt met vlakke zuiger, keerspoeling, Lichtmetalen cilinder, hard verchroomd, mengsmering: 1 : 25 |
Inhoud: | 49,9 cc |
Boring: | 40,0 mm |
Slag: | 39,5 mm |
Koeling: | Geforceerde koeling |
Motortype: | 15.92.00 |
Vermogen in PK: | 2,0 |
Toerental omw./min.: | 5500 |
Compressie: | 1:8,5 |
Carburateur: | Bing 1/10/77 |
Koppeling: | Meervoudige platenkoppeling in oliebad |
Versnellingsbak: | 3 - versnellingen-handschakeling, Bowdenkabel bediend, klauwkoppeling, pedalenstarter, olievulling : 250 cc. SAE 80 |
Primaire vertraging: | 3,67 |
Secundaire vertraging: | 10:36 |
Versnellingen: | 1: 3,61, 2: 2,0, 3: 1,31 |
Ketting: | Rollenketting ½" x ¼" |
Ontsteking: | 1: 3,61, 2: 2,0, 3: 1,31 |
Ontst. tijdstip: | 0,9 mm voor B.D.P. |
Contactpunten afstand: | 0,35 - 0,40 mm |
Bougie: | Bosch W 175 T1 (W 7 A) |
Frame: | Plaatstalen frame, Hydraulisch gedempte telescoop voor, schommelarm met hydr. gedempte sportschokbrekers achter |
Tank: | 9,2 ltr., 1,8 ltr. Reserve |
Afmetingen: | Lengte: 1865, Breedte: 650, Zadelhoogte: 760, Stuurbreedte: 555 mm |
Aantal zitplaatsen: | 2 |
Gewicht leeg: | 75 kg |
Gewicht maximaal: | 245 kg |
Velgen V+A: | Stalen velg 23 x 2,50 |
Banden V+A: | 23 x 2.50 Bromfiets |
Bandenspanning V+A: | Solo: 1,25 / 1,8 Atm, Duo: 1,25 / 2,25 - 2,5 Atm |
Remmen: | Lichtmetalen trommelremmen met ingegoten stalen trommel: voor en achter 160 mm, Bowdenkabel bediend |
Geluid onbelast: | 70 dB |
Geluid belast: | 67 dB |
Maximum snelheid: | 40 km/u |
Uitrusting: | Chroom delen, remlicht, fietsbel, Snelheidsmeter 100 km/h, Bagagedrager |
Koplamp: | Koplamp 130 mm, 15/15 W Duplolamp |
Kleuren: | Anthrazit - Neapelbeige & Vulkanrot - Anthrazit |
Nieuwprijs: | 1965: ƒ 1.65.00 |
Accessoires: | Bagagerek: ƒ 25,00 Tankrekje: ƒ 8,50 Spiegel: ƒ 7,50 Beenschild: ƒ 57,50 Koplampschermpje: ƒ 25,00 Valbeugel verchroomd: ƒ 28,00 Winscherm: ƒ 42,50 |