Kreidlerdatabase
Je Kreidler verzekeren is een moeilijk iets.
Waarom. Simpel omdat er in het verleden is gebleken dat er altijd mensen zijn die een ander adres weten die het goedkoper of beter kunnen.
Veelal is je Kreidler te verzekeren als oldtimer, maar hier zijn 'bepalingen' van kracht.
Uiteraard dient je Kreidler minimaal 25 jaar oud te zijn, maar dat zal voor de meeste Kreidlers geen bezwaar zijn.
Ook wordt er vaak een minimum leeftijd (van de bestuurder) bepaald.
Kreidlerdatabase
Het bedrag dat je betaald hebt had je dan beter aan een goed doel kunnen geven want de verzekering betaald echt niet uit.
Let bij het verzekeren van je Kreidler op dat je de juiste verzekering hebt.
Kreidlerdatabase
Als er als voorwaarde wordt gesteld dat je een tweede 'vervoermiddel' moet hebben, bedoelen ze niet een fiets.
Veel maatschappijen vragen een kopie van bijvoorbeeld een kentekenbewijs van je auto of motorfiets.
Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met Roel van Maarseveen, toen ik die opbelde en zei dat ik een tweede Kreidler in de verzekering wilde hebben werd er (toen) meteen gezegd dat dit op een verzamel polis kon. (Toen ik zei dat ik per se een tweede plaatje moest hebben omdat dit was voor de Kreidler van mijn vrouw, die er bij een toertje op zondag wel eens op rijdt kreeg ik een gereduceerd tarief voor de tweede Kreidler.
(Helaas kan dit niet meer sinds de invoering van het kenteken voor bromfietsen.)
Tegenwoordig krijg je één polisblad, waarop (al) je Kreidler's (met framenummer) staan genoteerd, dat je bij je verzekeringspapieren dient te bewaren.
Natuurlijk is het wenselijk géén schade te veroorzaken, in de eerste plaats voor jouw Kreidler en in de tweede plaats voor de tegenpartij.
Toch is het van het allergrootste belang dat je een goede verzekering neemt en aan de voorwaarden voldoet die de verzekering stelt, hoe vreemd die soms ook mogen lijken. En uiteraard dat je Kreidler voldoet aan de wettelijke bepalingen zoals gesteld door de RDW, want als er iets afwijkt, bijvoorbeeld de snelheid is te groot, dan KAN de verzekering zich op uitzonderingsclausules beroepen.
Mocht je vragen hebben over een schade of een expertise - neem dan contact op met Ruud van Wijk via een PB !!! - Hij is een oud-expert met vele jaren ervaring !!!
Roel van Maarseveen is inmiddels gestopt en heeft de 'zaken' overgedaan aan Vetera verzekeringen
Mocht je een goede tip hebben, aarzel niet en mail me even, ik neem dit dan op in deze pagina.
Kreidlerdatabase
22 augustus 2009
Het is toch gelukt om mijn oldtimer brommer (!!) te verzekeren tegen brand, diefstal en schade (allrisk) als hij in de schuur/tuin/huis of iets dergelijks staat.
Ik heb bewust 2 uitroeptekens gezet achter brommer omdat het verzekeren van een oldtimer motor geen probleem lijkt te zijn voor de verzekeringen.
De eerste stap is om een oldtimer WA-verzekering af te sluiten voor de brommer(s), dit kan bij een willekeurige verzekeraar.
Toch verdient het de voorkeur om de oldtimer WA-verzekering af te sluiten, en indien mogelijk, bij uw huidige verzekeraar van uw huis.
De volgende stap is om de oldtimer brommer(s) te laten taxeren.
Voor de taxatie is het belangrijk dat het een bevoegde taxateur is om oldtimer(s) te beoordelen en aangesloten is bij een erkende organisatie.
Op de website van de FEHAC http://www.fehac.nl/home/_site/leden.html vindt u de aangesloten taxateurs welke bevoegd zijn.
Tevens is het verstandig om even aan de taxateur te vragen waar de oldtimer(s) getaxeerd moet(en) worden.
Moet het taxeren gebeuren bij het bedrijf of kan het ook bij u aan thuis zodat u niet met de oldtimer(s) hoeft te reizen.
De kosten van een taxatie zullen ongeveer 100 euro voor de eerste oldtimer brommer zijn.
Heeft men meerdere oldtimers, bied deze dan in 1 keer aan ter taxatie, dit zal zeker schelen in de te maken kosten.
Bel een willekeurige verzekering en sluit daar een inboedelverzekering af of bel uw eigen verzekering voor uitbreiding van de bestaande inboedelverzekering.
Meldt dat het gaat om een oldtimer brommer(s) (men noemt dit waardestuk) tegen brand, diefstal en schade te verzekeren en dat er een taxatierapport aanwezig is.
De kosten om de oldtimer brommer(s) te verzekeren zijn bij nagenoeg iedere verzekering zo'n 7,5 o/oo (promile) per 1000 euro.
Dus voor een oldtimer brommer met een taxatiewaarde van 1000 euro betaald men 7,5 euro per jaar aan verzekeringspremie.
Soms komt er voor de eerste keer afsluiten van een polis nog wel éénmalige poliskosten van een paar (3 ?) euro bij.
Het heeft voordeel om zowel de WA- als de inboedelverzekering voor de
oldtimer(s) bij één en de zelfde maatschappij af te sluiten.
Bij het afwikkelen van schade, ook bij een aanrijding buiten schuld, is er reeds een taxatierapport aanwezig bij de verzekeingsmaatschappij.
De verzekeringsmaatschappij kan dan aan de hand van het taxatierapport de schade claimen bij de tegenpartij.
Het afwikkelen van de schade kan dan veel sneller en hoeft er niet onnodig lang gecorrespondeerd te worden tussen de verzekeringen.
Meestal kan de zogenaamde tussenpersoon van uw huidige inboedelverzekering wel adviseren.
Mocht dat niet het geval zijn, dan adviseer ik om de verzekeringswinkel in Alkmaar te bellen (072-5112000 / M.Leering).
De heer Leering heeft ervaring hoe e.e.a. in zijn werk gaat en hoe de verzekering afgesloten moet worden.
Kreidlerdatabase