Kreidlerdatabase

Een Kreidler keuren bij de RDW

Er zijn verschillende mogelijkheden om een kenteken op uw Kreidler te krijgen:

Een goed begin is het halve werk!
Registreer uw Kreidler nu meteen !

En zorg dat u niet in dit traject terecht komt.

Doe dit zo vroeg mogelijk om teleurstellingen te voorkomen!
Echt heel vaak hoor ik van mensen die hun Kreidler niet gekeurd krijgen, simpel omdat ze een paar spelregels niet in acht nemen!

Verplichtingen bij het gebruik

Bij de RDW werken enkele zéér deskundige mensen.

Toegegeven, in eerste instantie lijken ze allemaal uit de boom gevallen, maar dat is écht niet zo.
U dient wel in gedachten te houden dat deze mensen alle merken bromfietsen en motoren en de bijbehorende bijzonderheden dienen te kennen.
Ze hebben niet allemaal zoveel verstand van Kreidler als u!
Maar ze hebben wél verstand van de regels, daar schiet u (waarschijnlijk) weer tekort !

Eerst vaststellen of je Kreider kán worden gekeurd en andere bijzonderheden

 

Ga naar begin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een Kreidler keuren naar bromfiets:

Allereerst moet de herkomst van het voertuig aangetoond kunnen worden.

Door de RDW wordt een handig lijstje verstrekt waar je Kreidler aan MOET voldoen.

Kortom: er dient een goede en nette Kreidler te worden aangeboden voor de keuring.

Ga naar begin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een Kreidler keuren naar motorfiets:

Bouwjaar voor 01-01-1998? - Natuurlijk het is een Kreidler!
Een typegoedkeuring is niet verplicht! (Het zgn. B-nummer)

Je moet voldoen aan de 'permanente eisen':

Kleur kentekenplaat (alleen bij motoren)

Als het voertuig een (motorfiets-) kenteken krijgt wordt er gekeken naar het bouwjaar.

Kortom: er dient een goede en nette Kreidler te worden aangeboden voor de keuring.

Ga naar begin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bij de RDW werken enkele zéér deskundige mensen.

Toegegeven, in eerste instantie lijken ze allemaal uit de boom gevallen, maar uit onderstaand blijkt wel dat ze niet allemaal slapen ....

Geplaatst op 15-01-2010:

Nou ben dus vandaag naar RDW geweest en kwam dus niet verder dan framenummer...... 

Deze kwam dus niet overeen met wat ze in de pc hadden staan.. 
Goed keuringsnummer is B 0023 en kwam niet overeen met framenummer. 
De Dremmel kwam aan de pas wat blijkt dat onder framenr. een ander nr. staat....
(waarschijnlijk gestolen zei de beste man) 
Na reanimatie van mijn vader weer de grond onder je weg voelen wegzinken... 
Ben ondertussen aan de slag geweest, en eerste cijfer is een 4 !!!! (Dus een Duitser) 
Heb de RMC nu meer dan 25 jaar in bezit en dit dus nooit geweten...... 
(gekocht bij bromfietszaak met mijn vader) 
Kortom de Politie moet komen kijken met ets?? wat voor nummer eronder staat. 
Verder aardige mensen daar in Zwolle, hadden met mij te doen maar ja......

Zie verder het artikel op www.kreidler.nl

Wat leren we hieruit?

Als het goed is moet nu je keuring probleemloos verlopen !!!

 

Geen invoerkeuring meer zonder deel 1
Vraagt u een Nederlands kentekenbewijs aan voor een voertuig waarvoor eerder een kentekenbewijs is afgegeven in een andere lidstaat van de Europese Unie, dan moet u volgens de wet het deel 1 en deel 2 van dat kentekenbewijs overleggen. 

Toch zijn er aanvragers die voertuigen bij de RDW aanbieden, waarvan de vereiste documenten ontbreken. Deze aanvragen werden tot nu toe wel in behandeling genomen. Deze coulance kan echter niet langer worden gehandhaafd. 

In de praktijk betekent dit dat het deel 1 van het buitenlandse kentekenbewijs altijd aanwezig moet zijn. Datzelfde geldt voor deel 2 – voor zover dit is afgegeven. De RDW maakt geen uitzonderingen meer voor bijvoorbeeld buitenlandse schadevoertuigen en historische voertuigen. 

Zonder deel 1 wordt de aanvraag niet in behandeling genomen. Is er wel een deel I maar geen deel 2, dan registreert RDW het voertuig alleen als de autoriteiten van de betreffende EU-lidstaat uitdrukkelijk toestemming verlenen. De afhandeling kan hierdoor wel langer duren.

Zie ook: www.rdw.nl en het artikel van de FEHAC

Informatie verkregen uit betrouwbare bron

 

Kortom: er dient een goede en nette Kreidler te worden aangeboden voor de keuring.

Ga naar begin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bouwjaar VOOR 1974 (kan tevens motorfiets naar bromfiets gekeurd worden indien aan onderstaande wordt voldaan)

Kortom: er dient een goede en nette Kreidler te worden aangeboden voor de keuring.

Ga naar begin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een Zwitserse Kreidler aanbieden voor een Nederlands kenteken.

Hier beginnen de 'problemen'. Zwitserland is geen lid van de Europese Unie.
Zwitserland is een zgn. Europese Vrijhandels Associatie
(waarschijnlijk hoort Great Brittain hier binnenkort ook bij )

Kortom: er dient een goede en nette Kreidler te worden aangeboden voor de keuring.

Ga naar begin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Van Kreidler motorfiets naar Kreidler bromfiets

Deze keuring is niet anders dan een 'normale' keuring als een Kreidler bromfiets keuring

Ga naar begin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bromfiets naar motorfiets:

Als je de Kreidler van bromfiets naar motorfiets wilt laten keuren is dat natuurlijk ook mogelijk:

Welke papieren heb je nodig?

Daarnaast MOET de Kreidler natuurlijk voldoen aan de Technische Eisen welke door de wet worden gesteld.

Kortom: er dient een goede en nette Kreidler te worden aangeboden voor de keuring.

Ga naar begin

 

 

Disclamer

Uit alle bovengenoemde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Bij vragen: bel het RDW of nog beter lees het bij de RDW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een rapport over uw Kreidler van de Kreidlerdatabase heeft 'géén rechtsgeldigheid', maar wordt bij de meeste RDW stations dankbaar gebruikt als 'ondersteundend' bewijs.

Kortom: er dient een goede en nette Kreidler te worden aangeboden voor de keuring.

Ga naar begin