Kreidlerdatabase

België1964 - Kreidler Florett K 53/1 NL

Kreidler K53/1

De 1.053.598 van T. de Groot - winnaar Mooiste Kreidler Nov 2002
(Niet helemaal horend is de pijlbies op het voorspatbord.)

Klik hier voor de folder

Een geel plaatje op het voorspatbord en een gedeeltelijk gelakt achterspatbord zijn de onderscheidingstekens voor de Nederlandse bromfiets.
Nederlandstalige folders werden ook in België gebruikt. (Vlaanderen, Brabant en Limburg)

De Kreidler Florett moped loste in 1959 de Kreidler Amazone af.
Marketing had besloten de naam Florett gedurende 10 jaren te gaan gebruiken.
Deze Florett bereikte (afhankelijk van model) 40 km/h en werd in eerste instantie slechts met twee versnellingen geleverd.
Een zeer geliefde accessoires was het ééndelige beenschild.
Net zo populair werd de verchroomde bagagedrager, die later standaard werd.
De Florett was voor de Kreidler fabrieken een zeer belangrijk export product.

Merk: Kreidler
Model: K53/1 NL
Omschrijving: Kreidler Florett Bromfiets
Land: Nederland
Goedkeur: NL B2003
Bouwjaren 1964-1966
Soort voertuig: Bromfiets
Framenummers: 1 044.351 - 1.07.174 (geregistreerd)
Motor omschrijving: Eén cilinder - tweetakt met vlakke zuiger, keerspoeling, Lichtmetalen cilinder, hard verchroomd,  mengsmering: 1 : 25
Inhoud: 49,9 cc
Boring: 40,0 mm
Slag: 39,5 mm
Koeling: Geforceerde koeling
Motortype: 15.92.00
Vermogen in PK: 2,0
Toerental omw./min.: 5500
Compressie: 1:8,5
Carburateur: Bing 1/10/77
Koppeling: Meervoudige platenkoppeling in oliebad
Versnellingsbak: 3 - versnellingen-handschakeling,  Bowdenkabel bediend,   klauwkoppeling,  pedalenstarter, olievulling : 250 cc. SAE 80
Primaire vertraging: 3,67
Secundaire vertraging: 10:36
Versnellingen: 1: 3,61, 2: 2,0, 3: 1,31
Ketting: Rollenketting ½" x ¼"
Ontsteking: 1: 3,61, 2: 2,0, 3: 1,31
Ontst. tijdstip: 0,9 mm voor B.D.P.
Contactpunten afstand: 0,35 - 0,40 mm
Bougie: Bosch W 175 T1 (W 7 A)
Frame: Plaatstalen frame, Hydraulisch gedempte telescoop voor, schommelarm met hydr. gedempte sportschokbrekers achter
Tank: 9,2 ltr., 1,8 ltr. Reserve
Afmetingen: Lengte: 1865, Breedte: 650, Zadelhoogte: 760, Stuurbreedte: 555 mm
Aantal zitplaatsen: 2
Gewicht leeg: 75 kg
Gewicht maximaal: 245 kg
Velgen V+A: Stalen velg 23 x 2,50
Banden V+A: 23 x 2.50  Bromfiets
Bandenspanning V+A: Solo: 1,25 / 1,8 Atm, Duo: 1,25 / 2,25 - 2,5 Atm
Remmen: Lichtmetalen trommelremmen met ingegoten stalen trommel: voor en achter 160 mm, Bowdenkabel bediend
Geluid onbelast: n.b
Geluid belast: n.b.
Maximum snelheid: 40 km/u
Uitrusting: Chroom delen, remlicht, fietsbel, Snelheidsmeter 100 km/h, Bagagedrager
Koplamp: Koplamp 130 mm, 15/15 W Duplolamp
Kleuren: Anthrazit - Neapelbeige / Vulkanrot - Anthrazit
Nieuwprijs: 1964: ƒ 965,00
Accessoires: Bagagerek: ƒ 25,00
Tankrekje: ƒ 8,50
Spiegel: ƒ 7,50
Beenschild: ƒ 57,50
Koplampschermpje: ƒ 25,00
Valbeugel verchroomd: ƒ 28,00
Winscherm: ƒ 42,50
Bijzonderheden

Voor een uitgebreide beschrijving meld uw Kreidler aan bij de Kreidlerdatabase

Kreidler K53/1

Heel mooi, de 1.054.026 van Willy

de 1.061.031 van P.N. te Delfzijl

Kreidler K53/1

Eén van mijn favorieten: de schitterende 1.068.308 van NvdH uit Utrecht
(De 19mm Bing hoort er eigenlijk niet op en doet vermoeden dat de cilinder een  5,2 Super is)

Kreidler K53/1

Voorbeeld framenummer: 1.066.363 van brommergeurt
(de Beige buddyseat riem hoort grijs te zijn)