Kreidlerdatabase

Kreidler problemen

Kreidler behoort - zonder twijfel - tot de meest betrouwbare bromfietsen.

Daarmee bedoel ik natuurlijk de standaard - fabrieks Kreidler.
Niet de door de Hollandse eigenaren zo graag toegepaste manieren om de Kreidler harder te laten lopen als dat de fabriek bedoelde.

Ook Kreidler kent een (aantal) problemen welke nu, na ± 40 jaar aan het licht komen.

Hieronder een tabel met de meest voorkomende 'euvels'.

1001

Zo hoort de binnenkant er uit te zien denk je.
Maar de roest duidt op een ernstiger probleem

1002

Zuigers zoals ze NIET horen.

1003

Een 'mooie' groef in de cilinder.

1004

De Krukas heeft ook betere tijden gekend.

1005

Zoals een cilinder eruit hoort te zien.

1006

Zoals een drijfstang eruit hoort te zien.

1007

Niet helemaal goed, zie de plug.

1008

Ook bij de koppeling ziet het er niet lekker uit !!

1009

Het gevolg van lang staan ZONDER olie.

1011

De koppelingsas heeft duidelijk betere tijden gekend.
Je kunt ook mooi zien waar de koppelingsstift is 'ingeslagen'.

1012

Deze tandwielen zijn ook niet meer helemaal fris.

1013

Deze tandwielen zijn ook niet meer helemaal fris.

1014

Deze tandwielen zijn ook niet meer helemaal fris.

1015

En ook hier weer roest aantasting.

1016

Een inwendig vervuild frame.

1017

Hier heeft de tank op het frame 'gewerkt'.

1018

De voorvork ziet er nog goed uit. (denk je)

1019

Maar de rubbers blijken toch aangetast.

1020

Een goede keerring houdt de olielekkage weg.

1021

Hier is iets te lang doorgereden met versleten remblokken !

1022

Uitscheuring !

1023

Deze rempomp dient gereviseerd te worden

1024

Een oude en een nieuwe versie.

1025

Het voorwiel.

1026

De remtrommel

1027

De centreerbout dient 'soepel' te werken.

1028

De schommelas (van de achtervork) in oude en nieuwe versie.

1029

De ontsteking dient (natuurlijk) in orde te zijn.

1030

De ontsteking dient (natuurlijk) in orde te zijn.

1031

Een verweerde buddy is meestal geen goed teken.

1032

De onderzijde van de (verweerde) buddy heeft duidelijk problemen.

1033

Zo dient een schakelpook eruit te zien.

1034

Ook op kleine breuken dient gecontroleerd te worden.

1035

Aan de las te zien gebeurt dit wel vaker.

1036

Een oestige tank dient ontroest te worden en te worden behandeld met een anti-roest middel.

1037

Een afgebroken toerentellernaald, een veel voorkomend probleem (van VDO)

1038

De tandwieldrager heeft ook betere tijden gekend.